Pozycjonowanie stron to wszystkie działania mające na celu umieszczenie ich na pierwszych miejscach w wyszukiwarce po wpisaniu przez użytkownika słowa kluczowego. Jak zwiększyć widoczność swojego sklepu?
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych to rodzaj działań marketingowych prowadzonych w sieci, które umożliwiają umieszczenie swojej witryny jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu każdy użytkownik, który będzie szukał danej grupy produktów, trafi akurat do naszego sklepu. Na czym dokładnie polega pozycjonowanie?
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie to ogół wszystkich czynności zmierzających do zwiększenia swojej widoczności w wyszukiwarce, a jak wiadomo, to właśnie tam ogromna ilość naszych potencjalnych klientów poszukuje informacji o produktach i usługach. Na aktywność związaną z pozycjonowaniem składać się mogą działania takie jak:
- poprawa czasu ładowania strony i doświadczeń użytkownika podczas korzystania z domeny,
- optymalizacja treści oraz dodanie znaczników do obrazów,
- zatroszczenie się o wersję mobilną strony, która obecnie jest nawet ważniejsza, niż forma desktopowa,
- budowanie profilu linkowego – czyli zwiększanie wiarygodności strony poprzez tworzenie do niej linków z innych serwisów,
- wykonywanie linkowań wewnętrznych, które ułatwiają użytkownikowi oraz robotom wyszukiwarki poruszanie się po stronie.
Chociaż po dokładnym wczytaniu się we wszystkie zagadnienia pozycjonowania może ono wydawać się dość proste, samodzielnie przeprowadzane zwykle nie przynosi oczekiwanych rezultatów, a nieumiejętnie wykonane może skutkować karą od Google. Stąd też zazwyczaj potrzebna jest odpowiednia agencja marketingowa. Gdynia to jedno z miast, na których terenie działa zespół Alte Media, który pomaga w pozycjonowaniu stron i jest jednocześnie certyfikowanym partnerem Google.
Zalety pozycjonowania stron internetowych
Podstawową zaletą pozycjonowania jest znacznie większy ruch na stronie, który przekłada się wprost na wyniki sprzedażowe. Dzięki niemu możemy rozwijać swoją markę, a także cieszyć się jej długoterminową, skuteczną i w porównaniu do Google Ads – darmową reklamą. Oprócz tego budujemy wizerunek firmy jako eksperta w danej dziedzinie i zwiększamy do niej zaufanie.