Strona główna » Aliexpress traci na popularności w Polsce – nowy gracz TEMU na rynku e-commerce zdobywa coraz większą liczbę użytkowników.
Aliexpress traci na popularności w Polsce - nowy gracz TEMU na rynku e-commerce zdobywa coraz większą liczbę użytkowników.

Aliexpress traci na popularności w Polsce – nowy gracz TEMU na rynku e-commerce zdobywa coraz większą liczbę użytkowników.

autor Redakcja
14 wyświetleń

Allegro utrzymuje swoją pozycję jako niekwestionowany lider w kraju, przyciągając ogromną liczbę odwiedzających. Według danych wirtualnemedia.pl, we wrześniu Allegro odwiedziło ponad 18,5 mln użytkowników, co stanowi imponujące 62,5% wszystkich internautów w Polsce.

Allegro ciągle numerem 1

To niewątpliwie solidny wynik, który potwierdza pozycję Allegro jako lidera na rynku e-commerce. Co więcej, każdy z użytkowników spędził na platformie Allegro średnio godzinę, 44 minuty i 3 sekundy. To imponujący wynik, który ilustruje, jak ważnym graczem jest Allegro na polskim rynku.

Na drugim miejscu pod względem liczby użytkowników znalazł się portal mediaexpert.pl, który odwiedziło ponad 10,7 mln użytkowników. Jest to także godny uwagi wynik, chociaż pozostaje daleko w tyle za Allegro.

TEMU wchodzi go gry

Ostatnie miejsce na podium przypadło stosunkowo nowemu graczowi na polskim rynku – platformie TEMU. We wrześniu skorzystało z niej prawie 10 mln użytkowników, co stanowi imponujący wzrost liczby użytkowników w ciągu krótkiego czasu. Platforma TEMU wywodzi się z Chin i zadebiutowała na polskim rynku w lipcu. To właśnie TEMU zaskoczyło branżę, wyprzedzając w rankingu platformę Aliexpress. We wrześniu skorzystało z niej o około milion użytkowników więcej niż z Aliexpress (8,8 mln).

Aliexpress traci klientów

Aliexpress, choć nadal pozostaje popularny, traci na znaczeniu w obliczu rosnącej konkurencji. Nowy gracz, czyli platforma TEMU, zdobywa coraz większą liczbę użytkowników i zyskuje na popularności. To dowodzi, że rynek e-commerce w Polsce jest dynamiczny i zmieniający się, a konkurencja między platformami staje się coraz bardziej zacięta. Jeżeli ktoś prowadzi biznes ecommerce i korzysta z allegro, temu, aliexpress to warto skorzystać z wyspecjalizowanego biura rachunkowego wyspecjalizowanego w tej kategorii jak np. Biuro Kochaniecki.

Warto również zaznaczyć, że wśród 10 najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce znalazło się również Allegro Lokalnie, które zajęło siódmą pozycję z 6,1 mln użytkowników we wrześniu. To dowód na to, że różnorodność platform e-commerce na polskim rynku jest coraz większa, dając klientom więcej opcji do wyboru.

Allegro nadal pozostaje niekwestionowanym liderem w polskim e-commerce, ale rynek ten zmienia się dynamicznie, a nowi gracze, tak jak platforma TEMU, zdobywają popularność. To zachęca do konkurencji i innowacji, co w ostatecznym rozrachunku może przynieść korzyści klientom.

Podobne Artykuły