Action to jedna z najszybciej rozwijających się sieci detalicznych w Europie, znana z szerokiej gamy produktów oferowanych w atrakcyjnych cenach. Poniżej przedstawiam szczegółową historię tej dynamicznie rozwijającej się firmy.
Początki i założenie
Action został założony w 1993 roku w Holandii. Pierwszy sklep otwarto w miejscowości Enkhuizen. Założycielami firmy byli Gerard Deen i Rob Wagemaker, którzy postanowili stworzyć sklep oferujący różnorodne produkty po niskich cenach. Początkowo firma skupiała się na sprzedaży podstawowych artykułów codziennego użytku.
Rozwój (1993-2000)
W latach 90. sieć sklepów Action zaczęła się szybko rozwijać w Holandii. Sklepy wyróżniały się szerokim asortymentem i niskimi cenami, co przyciągało coraz więcej klientów. W tym okresie firma zaczęła również rozszerzać swoją ofertę o produkty sezonowe i promocyjne.
Ekspansja międzynarodowa (2000-2010)
Na początku lat 2000. Action rozpoczął ekspansję na rynki międzynarodowe. Pierwsze sklepy poza Holandią otwarto w Belgii i Niemczech. Sukces w tych krajach utorował drogę do dalszej ekspansji w Europie. W 2005 roku sieć liczyła już ponad 100 sklepów.
Dynamiczny wzrost (2010-2020)
Dekada 2010-2020 była okresem niezwykle dynamicznego wzrostu dla Action. Firma weszła na rynki takich krajów jak Francja, Luksemburg, Austria, Polska, Czechy i Włochy. W 2014 roku liczba sklepów przekroczyła 500, a w 2019 roku Action otworzył swój tysięczny sklep. Aktualny wykaz marketów znaleźć można na https://gazetkaction.pl/.
Ekspansja międzynarodowa była wspierana przez ciągłe inwestycje w logistykę i zarządzanie łańcuchem dostaw, co pozwalało na efektywne zarządzanie szeroką siecią sprzedaży.
Współczesność (2020-obecnie)
Obecnie Action kontynuuje swoją ekspansję, otwierając nowe sklepy w Europie i planując wejście na kolejne rynki. Firma zatrudnia tysiące pracowników i obsługuje miliony klientów każdego tygodnia. Action jest znany z regularnego wprowadzania nowych produktów i atrakcyjnych promocji, co sprawia, że zakupy w ich sklepach są zawsze interesujące.