Strona główna » Jak nawiązać współpracę handlową z siecią sklepów?
Współpraca handlowa z siecią sklepów

Jak nawiązać współpracę handlową z siecią sklepów?

autor Redakcja
9 wyświetleń

Producenci żywności, sadownicy czy ogrodnicy mogą liczyć na to, że znajdą dostawcę, który będzie od nich lokalnie odbierał produkty. Współpraca handlowa z siecią sklepów to korzystne rozwiązanie. A nawiązanie jej wcale nie jest takie trudne, jak się wydaje. Dowiedz się, jak nawiązać współpracę handlową z siecią sklepów!

Warto wiedzieć, że nie trzeba być ogromnym przedsiębiorcą, by nawiązać współpracę z globalnymi firmami. Duże sklepy podpisują umowy na mniejsze dostawy także z małymi producentami, ponieważ wiedzą, że dostają tym sposobem dobrej jakości produkty spożywcze. Jeśli tylko twój produkt spełnia oczekiwania i możesz dostarczyć go na czas, nie powinieneś mieć problemu z nawiązaniem współpracy handlowej z sieciami sklepów.

Polskie sklepy otwarte na polskie firmy spożywcze

Jest wiele czynników, które sprawiają, że polskie sieci sklepów spożywczych chętniej zaopatrują się u rodzimych producentów. Przede wszystkim wzrosła świadomość społeczna i wiele osób chce wspierać polskie firmy spożywcze i jeść to, co zostało wyprodukowane u nas. Do tego współpraca handlowa z lokalnie działającymi producentami jest po prostu tańsza – odchodzi często niemały koszt transportu z innych krajów. Dlatego coraz więcej sklepów bazuje na polskich producentach i nawiązuje współpracę biznesową z lokalnymi rolnikami, hodowcami czy sadownikami.

Oferty współpracy handlowej

Aby dostać dobre oferty współpracy handlowej, można zrobić bardzo wiele. Znalezienie kontrahentów nie jest wcale trudnym zadaniem. Po pierwsze możesz poszukać na stronach sieci handlowych, czy akurat nie potrzebują dostawców. Wiele sklepów sieciowych typu Żabka zamieszcza takie oferty w internecie. Wypełnienie kwestionariusza to pierwszy krok. Warto przy tym wiedzieć, że sieci handlowe planują 6-12 miesięcy do przodu, dlatego warto działać zawczasu.

Po drugie warto dać się zauważyć! Chodzi tutaj o wszelkie targi czy tym podobne spotkania. Nawet producent spożywczy może wystawić swoje towary i w ten sposób dotrzeć do przedstawicieli firm. W ten sposób można nawiązać współpracę handlową z mniejszymi i lokalnymi sklepami.

Po trzecie należy przygotować odpowiednią ofertę. Powinny się w niej znaleźć dokładnie wyliczona cena brutto, informacja o wielkości możliwych dostaw, oczywiście dane kontaktowe i dane firmy. Warto dodać opis kilku produktów. Dla przykładu polskie firmy spożywcze powinny określić specyfikację swoich produktów, a lokalni rolnicy parametry upraw. Do tego warto pamiętać, że oferta powinna być win-win – zatem zaprezentuj w niej, co może zyskać twój kontrahent, nawiązując współpracę właśnie z tobą.

Czy warto nawiązać współpracę handlową z dużą siecią?

Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna: oczywiście, że tak! Jeszcze 15 lat temu królowały małe sklepiki, ale dzisiaj zyskują duże sieci. Dlatego sieć małych hurtowni i niezależnych sprzedawców powoli się wyczerpuje. Coraz trudniej zatem przebić się w pojedynkę. Oferta współpracy handlowej okazuje się kluczowa, jeśli chce się utrzymać na powierzchni.

Podobne Artykuły