Strona główna » Najważniejsze wyposażenie sklepu meblowego
Meble dla sklepu odzieżowego

Najważniejsze wyposażenie sklepu meblowego

autor Redakcja
142 wyświetleń

Słynne w Polsce jest powiedzenie, że „szewc w dziurawych butach chodzi”. Odnosi się ono do sytuacji, w której ekspert w danej dziedzinie potrafi doskonale obsłużyć swoich klientów, jednocześnie zaniedbując dany obszar na własnym „podwórku” – na przykład firma oferująca stworzenie strony internetowej sama ma kiepską witrynę.

Z taką sytuacją mamy do czynienia wielokrotnie, niezależnie od branży. Dziś przyjrzymy się co zrobić, by takimi „szewcami” nie były sklepy meblowe. Bo sprzedając meble dla sklepu odzieżowego czy punktu gastronomicznego same powinny mieć odpowiednie umeblowanie i wyposażenie.

Bądź wiarygodny dla swoich klientów

Tak naprawdę odpowiednie urządzenie własnego sklepu to nie tylko aspekt funkcjonalny, ale też czysto PR-owy. Bo choć umeblowanie sklepu meblowego brzmi co najmniej osobliwie (meblocepcja!), to przecież taka rzecz jak najbardziej występuje.

Kiedy myślimy o regałach, półkach, wieszakach i całej otoczce zakupowej, zazwyczaj wyobrażamy sobie meble dla sklepu odzieżowego, gdzie zwykle są one świetnie wyeksponowane i tak naprawdę stanowią element dekoracyjny. Inaczej będzie w przypadku sklepów meblowych, choć oczywiście nie można tu zaniedbać żadnego aspektu – w końcu nasza wiarygodność zostaje wystawiona na próbę, gdy przychodzi nam samemu się umeblować i wyposażyć.

Jakie meble znajdziemy w sklepie meblowym?

Pytanie z powyższego śródtytułu może wydawać się nawet nieco śmieszne, ale wnikliwy czytelnik od razu wychwyci kontekst – chodzi oczywiście o meble niebędące towarem wystawionym na sprzedaż. Zresztą ten tekst odnosi się nie tylko stricte do mebli, ale też ogólnie do całego wyposażenia sklepu meblowego, a przecież sam rodzaj towarów, którymi takie przedsiębiorstwa handlują, już wskazuje na to, że trzeba mieć na miejscu coś więcej, niż parę komputerów.

Serce obsługi klienta

Choć oczywiście od tego trzeba zacząć – całe zaplecze technologiczne, takie jak komputery, kasy, drukarki, skanery – wszystko to musi znaleźć się w sklepie meblowym. Mało tego, wyposażone w ten sposób punkty obsługi klienta muszą być rozmieszczone po całym sklepie, aby ten nie musiał udawać się do kasy głównej w celu zadania prostego pytania o kolor blatu (a przecież wielkopowierzchniowe sklepy meblowe mają często po kilka pięter).

Stanowiska obsługi, poza elektroniką, muszą też posiadać wyposażenie takie jak biurka, krzesła, materiały eksploatacyjne itp. Wskazane jest też, by w ich okolicy pojawiły się najbardziej popularne próbniki oklein czy tkanin.

Spójność na najwyższym poziomie

Czas przejść do elementów funkcjonalno-dekoracyjnych, które zadbają o spójność przekazu marki (pełnią często rolę podobną, jak wspomniane wyżej meble do sklepu odzieżowego). Należy bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że wszystko – od uniformów pracowników i prostych regałów, poprzez komunikaty znajdujące się na ścieżkach zakupowych na podłodze, aż po metki z cenami i banery oznajmiające o promocjach – powinno być wykonane w jednym, konkretnym, odpowiadającym identyfikacji wizualnej sklepu stylu. Warto zadbać nawet o to, by elementy „zaplecza”, takie jak wejścia do magazynów czy warsztaty modyfikujące towary pod potrzeby klienta, były miejscami zadbanymi i odpowiednio oznakowanymi.

Wszystko to wydaje się trudnym zadaniem – zwłaszcza na dużym metrażu. Jeśli zatem czujesz, że możesz nie udźwignąć ciężaru projektu, wystarczy skontaktować się z firmą doradczą, która podpowie najlepsze rozwiązania.

Podobne Artykuły