Real Time marketing to innowacyjny sposób prowadzenia działań marketingowych, który doceniają zarówno stali, lojalni klienci, jak i internauci niezdecydowani o złożeniu u nas zamówienia. Jak działa marketing w oparciu o najświeższe newsy i jak wykonywać Real Time marketing odpowiednio?
Real Time marketing – najważniejsze informacje o potężnym narzędziu w social-mediach
Real Time marketing bardzo często definiowany jest jako wyścig z czasem. Dlaczego? Ze względu na ideę tej strategii, która wykorzystuje wszelkie dane pozyskiwane w czasie rzeczywistym. By lepiej to zrozumieć, posłużmy się teoretycznym przykładem.
Znana firma, której aplikacja mobilna jest zainstalowana na setkach tysięcy smartfonów, nagle wysyła dziwne powiadomienia. Po chwili otrzymujemy kolejne powiadomienie o przeprowadzanych testach, co oczywiście stanowi usprawiedliwienie błędu.
Firma może podłapać narrację i w swoich mediach społecznościowych nawiązać do tego popularnego virala. Kluczem jest jednak refleks. Real Time marketing wzbudza zainteresowanie, zapewnia spore zaangażowanie naszej społeczności, a przede wszystkim skraca dystans z klientami, co jest nieocenione w dzisiejszych czasach.
Jak zrobić dobry Real Time marketing?
W Real Time marketingu liczy się szybkość odzewu. Jeśli jeden wątek zostanie już poruszony przez 50 innych marek, to my, robiąc to samo z opóźnieniem, ryzykujemy krytykę lub komentarze, w których zarzuca nam się kopiowanie działań innych marek.
Jak jednak zareagować odpowiednio szybko? Przede wszystkim poprzez wykorzystanie narzędzi, takich jak Google Trends, Newspoint czy Brand24. Dodatkowo przygotujmy odpowiednio wcześnie oprawę graficzną, by po otrzymaniu treści natychmiast złożyć posta i opublikować go na mediach społecznościowych. Jeśli zareagujemy odpowiednio wcześnie i będziemy jednymi z pierwszych, zwrot z tej strategii będzie ogromny.
RTM z Funkymedia – pewny sposób na wzrost zaangażowania klientów
Jeśli nie czujemy się dobrze ze stałym śledzeniem mediów lub nie mamy odpowiednich zasobów do wykonywania takich procesów na własną rękę, warto posłużyć się wsparciem profesjonalistów. Agencja Funkymedia od lat z powodzeniem stosuje strategię Real Time Marketingu, która przynosi ogromne korzyści i zwiększa zaangażowanie naszej społeczności.
Więcej o ofercie Funkymedia znajdziemy pod linkiem https://funkymedia.pl. Zainicjowanie współpracy z ekspertami stanowić będzie pierwszy krok do wykorzystania prawdziwego potencjału social mediów.