Działalność medyczna w obecnych czasach jest dobrym pomysłem na biznes. Wcale nie trzeba mieć wykształcenia medycznego, by zacząć działać w tej branży. Jeśli chcesz zajmować się zaopatrywaniem szpitali, przychodni i prywatnych gabinetów, rozważ założenie sklepu medycznego, który możesz prowadzić zarówno stacjonarnie, jak i online. Jak wyposażyć sklep medyczny, by spełniał oczekiwania klientów specjalizujących się w różnych dziedzinach medycyny?
O czym należy pamiętać, zakładając sklep medyczny?
W związku z tym, że sklepy medyczne sprzedają sprzęt wielkogabarytowy, taki jak fotele do pobierania krwi czy kozetki lekarskie, kluczową kwestią jest zorganizowanie miejsca magazynowego. Inną opcją jest bezpośrednia współpraca z producentem i sprowadzanie sprzętu na zamówienie – to rozwiązanie jest szczególnie opłacalne na początku działalności, kiedy dopiero gromadzisz kapitał. W tym przypadku najlepiej podpisać umowę z producentem z Polski, ze względu na brak bariery językowej, szybkie dostawy, przejrzyste zasady gwarancji i łatwą procedurę reklamacji.
Wybierając sprzęt medyczny, przedstawiciele szpitali, przychodni i gabinetów kierują się w pierwszej kolejności jakością, a dopiero później ceną. Tani fotel zabiegowy sprowadzany z Chin niekoniecznie jest więc dobrym rozwiązaniem. Znacznie lepiej postawić na renomowaną polską markę, której produkty są cenione przez lekarzy i specjalistów. Warto zwrócić uwagę na sklep medyczny WS-TECH, który od ponad 20 lat produkuje wysokiej jakości sprzęt medyczny, w tym fotele do pobierania krwi, kozetki lekarskie, łóżka szpitalne, wózki do transportu chorych i wiele innych produktów medycznych. Dużą zaletą współpracy z polskim producentem jest możliwość dostosowania poszczególnych opcji do potrzeb klienta. Mowa tu m.in. o rodzaju i kolorze tapicerki czy funkcjonalnych opcjach dodatkowych.
Sklep medyczny – ogólny czy specjalistyczny?
Sklep medyczny może być ogólny lub specjalistyczny. W tym pierwszym znajdzie się znacznie więcej sprzętów, które będą dopasowane do potrzeb szpitali, przychodni i gabinetów. Z kolei specjalistyczny sklep medyczny skupia się na ofercie dostosowanej do potrzeb konkretnych specjalistów, na przykład stomatologów czy fizjoterapeutów, i oprócz sprzętu może oferować także artykuły niezbędne w codziennej pracy, takie jak maski chirurgiczne, rękawiczki nitrylowe i inne materiały jednorazowe. Sklep ogólny to szansa na dotarcie do większej ilości osób, jednak sklep specjalistyczny jest lepszym sposobem na zawężenie grona klientów i szybkie zaistnienie w świadomości odbiorców.
Wyposażenie sklepu medycznego wielobranżowego
W sklepie medycznym o charakterze ogólnym nie może zabraknąć sprzętu dla szpitali, a więc wszelkiego rodzaju urządzeń stosowanych w szpitalach i klinikach. Mowa tu przede wszystkim o takim sprzęcie jak fotel zabiegowy, łóżko szpitalne, kozetka lekarska, stolik zabiegowy, stolik pod aparaturę, parawan czy wózek do transportu chorych. Nie można również zapomnieć o takich artykułach jak fotele do pobierania krwi czy fotele do dializ. Wyposażenie sklepu wielobranżowego powinno być uniwersalne i dostosowane do potrzeb wszystkich specjalistów.
Prowadzenie takiego sklepu jest tylko z pozoru łatwiejsze niż działalność specjalistyczna. W tym przypadku konieczne jest bowiem równoczesne śledzenie trendów w różnych zawodach oraz dysponowanie uniwersalną wiedzą. Z drugiej strony niektóre produkty (np. kozetka lekarska) są wykorzystywane przez różnych specjalistów, dlatego istnieje większa szansa na pozyskanie klientów reprezentujących odmienne zawody medyczne.
Wyposażenie specjalistycznego sklepu medycznego
Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku sklepu specjalistycznego, którego oferta powinna być kompleksowa i dopasowana do potrzeb danego specjalisty. Do popularnych sklepów specjalistycznych zaliczamy sklepy medyczne ze sprzętem rehabilitacyjnym, w których zaopatrują się gabinety fizjoterapii, salony masażu, kliniki ortopedyczne oraz klienci indywidualni. Wyposażenie obejmuje wszelkiego rodzaju sprzęt rehabilitacyjny – od wielkogabarytowego po akcesoria, np. stoły stacjonarne, leżanki medyczne, stoliki do terapii metodą Bobath, kształtki rehabilitacyjne czy parawany. W ofercie takiego sklepu nie może zabraknąć również sprzętu mobilnego (np. wieloczęściowych materacy), który jest niezbędny w pracy fizjoterapeutów prowadzących terapie w domach pacjentów. Realtor
Specjalistyczny sklep medyczny może być adresowany do przedstawicieli dowolnych zawodów, w tym stomatologów, kosmetologów, dietetyków, ginekologów czy okulistów. Zawężając działalność sklepu do konkretnej specjalizacji, możesz w krótkim czasie zdobyć zaufanie klientów z całego kraju. Warto też zastanowić się nad tym, jak wyróżnić się spośród konkurencji o ugruntowanej pozycji na rynku. Możesz to zrobić na przykład poprzez dostępność wysokiej jakości sprzętu, możliwość personalizacji, programy lojalnościowe, dedykowana aplikacja, doradztwo online, darmowa dostawa czy blog ekspercki z poradami dla kupujących.